Cyklar en del...

Har cyklat mycket mer än vanligt de senaste 5 dagarna; numera snittar jag 3.7 mil om dagen! Cyckling i söndags, jag och George cyklade en lugn runda upp till Brentford och sedan längs med Grand Union canal bort till Hayes, där efter ner förbi Heathrow och tillbaka till Twickenham via Hounslow och igenom den trevliga långsmala Crane Park.
I måndags cyklade jag genom Richmond Park bort till Tooting för att äta lunch med min kompis Sky som jag inte kommer se på en månad för hon ska hem till Thailand på semester, vi firade att hon hade klarat sina exams med extra glassefterätt. Därefter tog jag mig upp till jobbet på Borough High Street via the SUPER CYCLE HIGHWAY. Shit vad fort det gick, bara att trämpa järnet ute i den blåa filen, skulle finnas en sån enda hem til St Margarets... Tyvärr finns det inte det så efter jobbet cyklade jag den vanliga turen genom Chelsea och Putney hem.
I tisdags cyklade jag som längst. Först cyklade jag för att träffa Elisabeth uppe i Angel. Skulle egentligen cyklat över Hammersmith Bridge men missade den avfarten och fick ta en annan annonym bro istället. Tänker alltid att det ska vara så trevligt att cykla genom Kensington, Hyde Park och förbi Buckingham Palace och det är ju fint och så men man kan inte direkt slappna av för det är alltid 1000 idiotiska turister att hålla reda på som har en tendens att vandra rakt ut i cykelbanan!! Jag blir så arg!! Cykelklockan gick varm. Efter lunchen med Elisabeth tog jag så trevliga och lugna gator som det bara gick upp till Camden för jag var tvungen att lämna in mina hörlurar på reparation där. Sen körde jag raka spåret på fina gator genom Bloomsbury och över Waterloo Bridge till jobbet. Efter jobbet körde jag det vanliga stråket hem, i ösrgen för att göra det hela lite intressantare. Helt jävla dyngsur var jag när jag kom hem, fick tömma skorna på vatten. Kul.
I onsdags var jag lite sur och lagom mätt på att cykla efter strapatsen i ösregn, så jag cyklade endast hem från jobbet, inte dit. Som tur var regnade det inte! Idag, torsdag har det dock varit 26 grader varmt och strålande sol så jag cyklade in till jobbet, skulle ta en ny väg genom Battersea istället för den jag vanligtvis tar norr om flodern tänkte jag. Det blev till att stanna och kolla på kartan ett par gånger för jag blev rätt lost i alla stora rondeller som man går under med cykeln. Hittade tillslut fram till jobbet i alla fall, lite försenad, cyklar nog den vanliga gamla vägen hem sen för att undvika att hamna på villovägar igen. Så såhär kommer min cykling se ut när dagen är slut:
Så nu sitter man lagom svettig och äcklig på jobbet och stinker ner luften för alla kollegor. hehehe trevligt!
| | 2 kommentarer |

Bristol: Stroll through town

Hey! Mer Bristol pics incoming. Nu har min kära vän Jacob mer eller mindre flyttat dit, eller ja på halvtid i alla fall, man blir allt lite avis på honom, hoppas han är ute och upptäcker staden!
George och jag fortsattte med att stroll through town efter besöket på museet. Det fanns så mycket att se.
Jag älskar verkligen att bara gå omkring i nya städer, gärna med någon slags karta och kankse en rekomenderad bra rutt (i love circular walks!!). Köper nästan alltid en karta eller en guidebok när jag åker till ett nytt ställe, för jag blir jättelätt disorienterad och detta leder till frustration över att inte veta vart jag är. Men om man inte har tillgång till sådant går det bra att bara strosa omkring lite också - vilket var vad vi gjorde i Bristol.
Någon som inte är så mycket för "planlöst" strosande är George McMahon. Han ba men vart är vi på väg? Jag ba ingenstans vi ba kollar lite. Han ba *suck*...
Stackars George hade börjat bli hungrig oxå men det VÅGADE han inte säga till mig pga att han trodde jag skulle bli arg för han visste att jag inte ville äta just då?? Den hemliga ingrediensen i ett lyckat förhållande: FRUKTAN.
Så helt plötsligt fick George en kollaps och var tvungen att sätta sig utanför den stora katedralen och vila för han var hungrig och trött och då blev jag ju arg på honom i alla fall för att knäppskallen hade sagt till mig att han behövde vila tidigare.  arrrgh *happy couple visits Bristol*
Snart så kände sig the George lite piggare och vi kunde traska vidare - titta så fint han går omkring!
Jag frågade om han orkade gå upp för denna monsterbacke för jag ville kolla närmare på universitetsbyggnaden (det stora tornet) som stod där uppe. Han svarade motvilligt ja.
Vi kom ända dit upp utan ytterligare en kollaps! Fantastiskt att få se denna byggnad på nära håll, tänk att gå på det universitetet. Vi fick också belöning i form av fin utsikt, plus att vi hittade Jamie Olivers italienska resturang där uppe. George kollade på mig med sina utsvultna ögon och jag sa att vi kunde gå in där och äta. Hans ansikte sprack upp i ett leende.
Så dit in gick vi för att äta, det var mycket gott, slog på stort med drinkar och efterrätt också, det hade pojken gjort sig förtjänt av! Eftersom vi nu var mätta och glada återigen kände vi att vi hade tillräckligt med kraft för att gå hela vägen tillbaka till hotellet, även om det var en bit.
 Vi fick se fin skymnings-kväls-himmel and the day is complete! Nästa morgon var det spadag - så lite mer chill.
| | Kommentera |

Bristol: Avon & M Shed

Efter att vi sett Clifton Suspension Bridge åkte jag och George och checkade in på vårt lilla hotell. Det låg nära floden Avon som rinner genom staden så vi begav oss ned dit för att utforska lite.
Bristol har alltid varit en mycket viktig hamnstad så längs med floden ser man många gamla varvsbyggnader och det här skeppet; SS Great Britain, det är nu ett museum, men det var för dyrt så där gick vi inte in.
Det är ganska långt till Falklands öarna härifrån...
Längs med floden går det en gammal järnväg och precis intill ligger nya topmoderna lägenheter. Man kan fortfarande åka i ett ånglok på en del av vägen.
Choo chooo! Där kommer det! Tåget stannar utanför Bristols nya museum; M Shed och det var dit vi var på väg, men det var inte så långt så vi tänkte att vi nog kunde gå hela vägen.
Mycket båtar på floden.
Mycket detaljer kvar från den industriellaeran som inte verkar var i funktion längre.
Det här kortet är taget från inuti M Shed - Bristols Museum. Det var ett mycket bra museum som handlar om staden och hur en har formats genom tiderna.
Jag gillade att det fokuserade mycket på att Bristol också har sina mörka sidor, eftersom det var en så stor hamnstad på 16-1700-talen så hade de som skickade sina fartyg härifrån och tog imot dem mycket att göra med slavhandel. Vilket är jättehemskt men som man ej får blunda för.
Min favoritdel av museet var delen där man fick lära sig mer om Bristols olika stadsdelar berättat utifrån de som bor därs perspektiv. George tyckte det var roligt att leka i en grön buss.
Det hade ocksås en Wallace & Gromit utställning, jag gissar att skaparen kom härifrån? Den var dessvärre inte gratis så den gick vi inte och såg. Mycket bra mueseum alltså - men det var en varm och solig dag så vi ville inte spendera alltför lång tid där inne så vi lämnade efter 2 timmar och begav oss ut på andra äventyr.