Turistar med Mamma och Linda

Mer bilder från när mamma och Linda var här. Dessa är från innan Hawaii resan. De kom hit 2 nätter innan vi skulle åka så vi fick en heldag i London innan vi åkte mot paradiset.
Här är vi på Richmond Hill. Med finaste utsikten. Dit släpar jag alla som kommer hit och besöker mig, för det är verkligen helt stunning där. Åh, det var så varmt och skönt i London i början av oktober minns jag nu. Denna dagen var det minst 20 grader så jag gick runt barbent. Det var det verkligen inte när vi kom tillbaka 2 veckor senare, då hade hösten slagt klorna i Storbritannien.
Söt mami. Här har vi besökt en liten farmers market som kommer till Richmond vaje lördag. Vi köpte lunch från olika ställen alla tre och slog oss ner på en bänk.
Eftersom det var Lindas first time ever in London var vi ju tvunga att visa alla de stora sevädheterna. Så efter marknadslunch i Richmond tog vi district line till Westminster, så vi kunde spana på Big Ben och parlamentet.
Vi fortsatte längs med Southbank och såg lite konstigheter. Southbank var för övrigt packat med folk, kankse inte jättesmart att gå där en lördag eftermiddag... Vi började få lite lätt klaustrofobi så vi vek av vid Waterloo Bridge och gick över på andra sidan till Covent Garden. Där shoppade vi lite på Body Shop, det var halva priset på body butter och så fick jag en duschkräm gratis! Yay.
Efter Covent Garden drog vi oss österut förbi Aldwych, Fleet Street, etc. Vi räddade oss in på ett Starbucks när kaffebehovet blev för stort. Linda har inte sett ett Starbucks förut förresten, hon bara: "De finns ju överallt!" Hur fantastiskt är inte det? Alltså att man aldrig har sett ett Starbucks innan.
Här försökte jag ta en bild på en gammal Londonbuss och en ny samtidigt, men man ser inte den nya så bra.
Här har vi hamnat framför Millenium Bridge och Tate Modern. Bakom oss har vi då St. Pauls Cathedral. Jag har nu blivt ett par Nike skor rikare, gick visst förbi ett Sports Direct och kände att det behövdes. Linda köpte mig även en tidig födelsedagspresent i form av ett par sulor som är helt fantastiska. Jag använder dom i mina skor med klack oftast och det gör att man ALDRIG får ont i fötterna!
Här har vi hamnat på Millenium Bridge och tar lite kort med the Shard i bakgrunden. Jättefina kort haha.
St Pauls
Solen börjar gå ner över London.
Vi hamnar återigen på södra sidan floden, här har vi "the Golden Hinde" (båten i förgrunden) och i bakgrunden ser vi the Gherkin samt den konkava byggnaden som är känd för att ha "förstoringsglasfunktionen" och får bilar att smälta på sommarn om solen är för stark!
Tower of London och Tower Bridge i skymningen.
Och det sista av solnedgången. Detta var den 5 oktober och "den sista sommardagen" (det var en lång sommar) det var en väldigt fin dag. Idag är det den 19 november, och det verkar också vara en ganska fin dag därute. Men jag är sjuk och vill inte gå ut. Har en och en halv timme kvar innan jag måste masa mig till jobbet. Ser inte framemot det.
LDN, Pretty Visitors | | Kommentera |

Tea time

Godmorgon, har lyckats stiga upp hela två timmar tidigare än normalt (11 istället för 1- kors i taket). Tänkte att man då kunde passa på att blogga lite. För tillfället är jag supersjuk, så det är ju inget vidare intressant att läsa om så jag bjuder på ett par mysbilder från Teabox.
Jag var där förra tisdagen med Charlotte, mycket trevligt. Dessa bilder är dock från en månad sen ungefär samma dag som mamma, Linda och jag kom tillbaka till London från Hawaii.
Vi landade tidigt en söndag morgon på Heathrow. Regnet öste ner. Det var ganska deppigt. När vi kom tillbaka till lägenheten gick vi alla och la oss nästan direkt och sov flera timmar.
Framåt 4-tiden tyckte vi att man kankse borde göra något av det faktum att mamma och Linda faktiskt var i London hos mig, och det händer ju inte så ofta, så vi gick in till Teabox i Richmond för att dricka lite te.
Vi beställde varsinn tekanna och för min och Lindas del blev det även pecan pie och mamma satsade på klassiska devonshire scones.
inte så dumt. Häromdagen när jag var där med Charlotte hade jag samlat ihop tillräckligt med stämplar på mitt loyalty card så då fick jag en tekanna gratis! Så nu är jag nog officiellt stammis där.
LDN, Pretty Visitors | | Kommentera |

Goodbye Hawai'i

Det var ett tag sen jag skev nu.. Don't worry I haven't died of depression.. Även om man kan tro det. Det har varit busy times i London sen man återvände från paradiset. Insåg att jag fortfarande har en dag med bilder kvar att visa, so here we go.
Här har vi den fina utsikten från terassen... Känns lite overkligt att man stod där och klunkade apelsinjucie för bara ett par veckor sen. Saknar att ha utsikt över Stilla Havet.
Saknar oxå att ha en pool och högt till tak. Och så saknar jag att bo med min galna familj och yxflickan. Man vänjer sig så fort. Att bo med George och hans pappa är inte precis lika errr fartfyllt.
Vi lämnade det fina huset på förmiddagen och tog sista turen i monsterbilen ner till Kona, där blev mamma, Linda och jag avsläppta och Nicklas, Rick och AC åkte vidare mot flyget (som skulle ta dom till New York, de jävlarna). För oss andra tre väntade en dag på stranden.
Vi passade också på att få lite last minute shopping uträttat. Linda och jag drog iväg på en runda uppför Ali'i Drive för att se vad vi kunde hitta.
Bästa souveniren från Hawaii är förmodligen kaffe. Så vi försökte få tag i en passande sort till våra bekanta. vi var inne i flertalet coffee shops och senderade ganska mycket pengar på detta. Till Lindas sora förtret visade det sig dock sedan att de såldes kaffe på den lokala marknaden för halva priset... Vi hoppas dock att det vi köpte var något alldeles extra.
Marknaden var jätterolig strosa omking på. Det fanns helt sjuka frukter där som jag inte kunde namnet på. Här är några giant "breadfruits". Linda köpte lite apelsiner och bananer till oss som vi kunde ha som mellanmål.
Jag köpte också ett fint linne från en liten affär som endast passar till solbränd hud, så det lär man ju inte kunna använda så mycket framöver, men jag får spara det till nästa gång man åker till Hawaii hehehe.
Gott med banan! och apelsin!
Vi besökte även ABC stores och köpte lite mer proviant i form av chips och iskaffe. Och ytterliggare lite souvenir shoppande ägde rum. Min väska var helt fullpackad när denna dagen var slut.
Vi hade en jättebra dag på stranden. Var i och simmade och snorklade hur många gånger som helst (sa hejdå till mina fiskkompisar) och jag försökte att ta in hur fantastiskt det är att man fick chans att komma hit och uppleva allt det här. De var riktigt vemodigt att sitta där på stranden efter ett tag när man insåg att nästa morgon skulle man inte vara här längre.
Rick n Nick's body boards gav mamma bort till ett barn från lokalbefolkningen som lekte på stranden, han blev jätteglad.
Hehe sista rycket att bättra på brännan... Vi var ute tills solen hade gått ner. Vi fick sällskap av nån snubbe som hette Persson i efternamn och tyckte det var helt ortroligt att vi var från Sverige, för han hade typ gått och längtat efter at få prata med några svenskar om his never ending love for Yngwie Malmsten. Jag lät mest mamma och Linda sköta snacket där hehe. Han fick iaf några kakor av mig. Han fattade absolut inte hur vi kunde vilja åka hem till kalla mörka Sverige, när man kunde vara här, som han och leva livet på sranden hela dagarna hahaha.
Vi fick tag på en taxi som kunde ta oss till flygplatsen, taxichaffören var så trevlig att mamma tyckte han förtjänade en kram när han släppte av oss haha! Det var helt sjukt att sätta sig i en normalstor bil efter att ha vant sig vid att åka omkring i monster chryslern... Jag bara eeh är den här bilen ovanligt låg eller? haha bortskämd har man blivit!
Väntar på flyget på lilla trevliga Kona airport. Det kom fram ännu ett orginal och började prata med oss här... Nån kille som var high as kite och hade bott på old street i LAAANDAAAWN. Han hade verkligen inte koll på någonting, vi fick skicka han till sin gate för han höll på att missa sitt flyg. tydligen hade han redan missat ett. Lycka till hörru.
Här har vi landat på LAX tidigt nästa morgon. Vi sov större delen av den 5 timmar långa flygresan, det hade vi inte planerat att göra men vi var pretty exhausted. Vi spenderade 2 timmar på flygplatsen i LA innan det var dags för nästa flyg mot Dallas Fort Worth.
Det var asfränt att flyga över USA denna gången,  för tillskillnad från på ditvägen då jag satt med huvudet i mina sound engineering böcker och stresskrev ett assignment och vingen täckte upp det mesta av sikten iaf så hade man nu full sikt ner till marken- inga moln! Man såg hur bra som helst över fyra olika "öken stater".
Så himla mäktigt. En dag skulle jag vilja göra en roadtrip genom USA... Har ju inte sett så mycket av det nu egentligen.
En bild från Dallas Fort Worth Airport. Där satt vi ett ganska bra tag och väntade på det sista flyget som skulle ta oss till London. Den flyresan tog 9 timmar, hade planerat att sova lite där, men erhm det gick mindre bra såg istället fyra filmer. The Way Way Back, World War Z, The Great Gatsby och The End. Produktivt.

jahopp och sen landade man i ett regnigt och kallt Storbritannien.. Yeyy.. Hade jetlag i en vecka och entered the super depression. great.